სამოდელო გაკვეთილი №1

თემა -პირველყოფილი ადამიანი საქართველოში 

სასწავლო მეთოდი :მნიშვნელოვანი ინფორმაციის ამოცნობა. მოსწავლეს სწავლების პროცესში უნდა გამოუმუშავდეს არსებული მასალიდან მნიშვნელოვანის გამორჩევის და მისი დახარისხების უნარი, პროექტის მსვლელობისას ჩაატრებული გაკვეტილების პროცესში მოსწავლეებში სწორედ ამ უნარების გამომუშავებაზე ვმუშაობდით:როდესაც გაარკვიეს მოსწავლეებმა პროექტის მიზანი, უკვე მიხვდნენ რა იყო მთავარი გამოსაკვლელი მათი მუშაობის პროცეში, ამიტომაც პირველ სამოდელო გაკვეთილის ჩაატრებისას კლასმა იმუშავა სწორედ იმაზე, რომ ქვის ხანის განვითარების პერიოდებიდან გამოეკვლია, რომელი მახასიათებელი ნიშანი იყო მთავარი , მათ შეძლეს მნიშვნელოვანის გამოყოფა მეორეხარისხოვანი ინფორმაციისაგან და ააგეს სქემა, სადაც ჩამოწერეს მთავარი, სქემის აგების პროცესში მასწავლებელი ეხმარება მოსწავლეს, ის სვამს ისეთ შეკითხვებს, რომელიც მისცემს მოსწავლეს საშუალებას გამოყოს მთავარი; მაგ; რა ნიშნით განსხვავდება პალეოლითი ნეოლითისაგან? ან რა საქმიანობა გახდა მთავარი ენეოლითში; ცეცხლის როლი მათ ცხოვრებაში? ან რატომ ხატავდა პრეისტორიელი ადამიანი?



                                                                                                                 

აქტ. 1 შესავალი ,,გონებრივი იერიში”-კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად- შევარჩიე კითხვები :1.      რა ვიცით უძველესი ადამიანის შესახ? 2. არის თუ არა განსხვავება პალეოლითის ადამიანსა და ნეოლითის ხანის ადამიანს შორის? 3. რა საქმიანობას ეწევა უძველესი ადამიანი? 4. როგორი შეიძლება ყოფილიყო უძველესი ადამიანის ერთი ჩვეულებრივი დღე; დრო 10 წუთი
აქტ.2.ვთხოვ მოსწავლეებს დაფაზე ააგონ სქემა, დააჯგუფონ უძველესი ადამიანები თავიანთი განვითარების საფეხურების მიხედვით; სქემის შევსებაში მონაწილეობს მთელი კლასი , მოსწავლეები აქტიურად არიან ჩართული სასწავლო პროცესში;
                                    
კლასიფიკაციითვის საჭირო გრაფიკული სქემა 

                       ქვის ხანა
პალეოლითი
ძველი ქვის ხანა
მეზოლითი
შუა ქვის ხანა
ნეოლითი
ახალი ქვის ხანა
















მოსწავლეები ავსებენე გრაფიკულ სქემას, საგაკვეთილო პროცესში მთელი კლასი აქტიურად არის ჩართული

დრო15 წუთი





აქტ.3 დისკუსია


დრო-10წუთი









  აქტ.4 ჩანაწერის გაკეთება რვეულებში
      დრო-5წთ









აქტ.5 ახალი მასალის ახსნა , დავალების მიცემა;5 წუთი 








No comments:

Post a Comment